Ge mig ett äventyr på silverfat

De senaste dagarna har det varit självstudier, vilket passar mig fruktansvärt dåligt. Jag har förvisso läst fler sidor än jag trodde jag skulle orka med. Men å andra sidan så är det som att det bränner i mina muskler av allt stillasittande. Visst, har hunnit med en hel del IKSU också, men det är inte samma sak som att masa sig iväg till föreläsning eller åtminstone UB. Hur som, jag är sjukt sugen på att göra något otippat, något roligt eller bara lämna ålidhem/ Umeå för en dag eller så. Jag vet inte vars eller vad jag egentligen vill göra. Allt jag kommer på är det antingen för kallt ute eller på tok fel i min budget.

Det enda jag kan tänka på är att det snart är sommar därför tänkte jag skriva en lista på saker jag tänker göra under sommaren, sen får vi helt enkelt se hur mkt jag hinner med.

  • Äta mjukglass
  • Äta kulglass
  • Äta sommarens nya glassar
  • Grilla
  • Bada i havet
  • Paddla kanot
  • Spela minigolf
  • Spela frisbeegolf
  • Åka på cykelsemester
  • Sova i tält
  • Sova under bar himmel
  • Åka på festival
  • Åka utanför Sveriges gränser
  • Åka utanför Västerbottens gränser
  • Gå barfota
  • Skaffa ett obligatoriskt skrapsår
  • Åka motorcykel
  • ÄTa jordgubbar
  • Baka en massa bärpajer
  • Spela brännboll
  • Spela tennis
  • Spela boule
  • Spela badminton
Nu blev det idétorka!

Kommentarer
Postat av: A

Jag vill också göra nåt otippat! Kan vi inte dra på roooooooadtrip Jessica? Typ sverige/norge med tält och stugor och spännande grejer? Vi kan säkert få in kulglass/mjukglass/frisbeegolf/bada i havet/gå barfota/grilla/skaffa skrapsår etc etc. Och bilsemester är inte då dyrt, vi kan ta bettan! och så kan vi sova i bilen om vi inte har råd med stuga! Deal?

2010-04-23 @ 09:16:44
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: sofia

jag vill också vara med på en massa av de där sakerna!! lycka till på tentan:)

2010-04-27 @ 18:08:39
URL: http://mynameissophiaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0