Nej, jag heter inte Bree Van De Kamp

Påminn mig om att jag inte ska klaga på de stackare som går arbetslösa och inte gör något på dagarna igen. Alltid tänkt att om jag skulle vara arbetslös (nu har jag faktiskt betald semester) att jag skulle vara sådär supereffektiv à la Bree Van De Kamp gånger tretusen. Självklart gick den planen åt helvette ungefär lika fort som jag kom hem från jobbet i fredags. Istället för att kliva upp sju, hjälpa mamma att städa, plugga franska och vara allmänt superduktig så har jag satt upp en enda regel - Innan klockan 12 ska jag duscha och ha klätt mig, eller åtminstone börjat! Visst pluggar en hel franska, men stökar snarare ner än städar faktiktiskt. Börjar dessutom känna mig genuint uttråkad och less på att ha på mig mjukisar. Skulle inte sitta fel med ett par snäva jeans, en snygg topp och sitta vid datorn på jobbet och snacka skit faktiskt. Jag och mamma snart pratat igenom alla samtalsämnen i hela världen tre gånger om, varje dag. Jag börjar faktiskt helt seriöst betvivla att jag ska överleva de tio dagar som återstår innan jag far.

Dagens franska fras:
Servez-vous du vin au verre?  Serverar ni vin per glas?


Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Ässssch. Du kan få komma ner och jobba lite åt mig om du vill. Jag skulle inte ha nåt emot att vara ledig. Passa på att njuuuut innan hårdpluggandet kör igång darla, då har du hjärnan redo. Vi ses snart ju, fem dagar kvar! Pus

2009-09-21 @ 16:28:04
Postat av: Emma

Det som är så fantastiskt skönt att bara vara ledig! :D Och skäms på dig! Jag visste inte ens om att du hade skaffat en ny blogg din skitunge!

2009-09-21 @ 17:27:13
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0