Hjälp, jag pratar med mig själv! - På franska

Idag har jag gjort ett hemskt kontaterande. Jag har börjat gå runt här hemma och småprata på franska med mig själv. Antar att det blir så efter några dagars råpluggande. Håller snart på att bli galen! Men måste förbereda mig på något sätt. Idag har jag till exempel försökt förklara att jag inte äter kött, att jag är vegetarian och att köttindustrin är grym. Näe, är det någon som vill prata franska med mig? Mamma är som inte mkt till hjälp...

11 dagar kvar!

Dagens franska fras:
Qu'est-ce tu fais ce soir? - Vad gör du ikväll?


Kommentarer
Postat av: Sofia

åh, tänk att du far snart!! helt sjukt! skolan ser ju väldans flott ut ;) där kommer du säkert trivas!



och jag håller med; jeans är det jobbigaste (psykiskt och fysiskt) att prova och köpa.

2009-09-15 @ 20:51:10
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: Ivis

Du kan få ringa robert! Han kan franska. Åtminstone en del. Annars kan jag minsan "voulez vous.." etc etc men jag tror inte det är den mest användbara frasen i frankrike. Eller ja, vad vet jag? ;]

2009-09-21 @ 16:25:17
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0