Det är farligt att gå på stan!

Under min första dag på min bonussemester har jag försökt motverka finanskrisen genom att shoppa lite. Visst, vad mesta dels saker jag behöver. Började dagen med att kika förbi på mitt gamla jobb för att rensa på datorn och prata med chefen. Tråkigt nog har han blivit sjuk, så måste förbi där senare i veckan alternativt nästa. Men inte mig emot, kommer sakna alla så himla mycket! Känns konstigt att jag aldrig mer ska få tillhöra "lag nord". 

Med tanke på denna saknad bjuder jag därför på en lista (utan innebördes ordning) på saker jag kommer sakna från SFF:
- Att kivas med Suzanne
- Sofias historier om Pontus
- Fredagsstans
- Diskutera Gossipgirl med Albin
- Fika från Mekka
- Andrés byxtröja!
- "Jag tänker inte ta sån här skit idag" och andra roliga citat.

Jag skulle kunna göra listan oändligt lång, men det har jag helt enkelt inte tid med. Tillbaka till det jag egentligen tänkt att det här blogginlägget skulle handla om, min dag på stan:
Efter att ha testat närmare 20 par jeans som inte sitter bra börjar jag lätt ifrågasätta min egen kropp, det upptäckte jag idag. Liksom är det min rumpa som är trekantig eller är det byxorna som är sydda av en inkompetent kinaflicka? Eller varför ser mina lår ut som två korta telefonstolpar? Näe, usch det finns en anledning till att jag senast köpte jeans för två år sedan. Det är det värsta som finns(Okej finns värre saker, kan bara inte komma på ett exempel just nu). Jag har en teori om att jag har för stor rumpa i förhållande till lår. För direkt något sitter fint runt låren håller sömarna på att brista över bumpen. Och om jag äntligen hittar ett par som sitter så bra på rumpan att jag funderar på att gifta mig med mig själv så ser låren så hemska ut att jag överväger att hugga av dem. Okej, kanske överdrivet, men det är omöjligt!

Slutade hur som helst med två par jeans idag (världsrekord I know!). Ett par svarta från crocker och ett par mörkgråa från Filippa K som ger mig en rumpa värd de 900 kr de kostade! Införskaffade även en svart, kort kofta från Sisters, L'anzas Design Cream till håret, en fransk fickordbok, present till mamma, present till Linn och hämtade ut passet! En rätt effektiv dag!

Dagens franska gloosa:

Cuillère - Sked


Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Jag tror inte att det är du. Jag tror det är fel på alla jeans i hela världen. Det gäller bh-ar också. Ingenting passar någonsin så bra som man inbillar sig att de ska göra - på någon! Jag vill iallafall gifta mig med din rumpa. It's mine.

2009-09-21 @ 16:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0