Dags att kicka igång bloggen!

Skrev senast i April, så tänkte att det kanske är dags för uppdatering!

Mkt har hänt sedan dess, minst sagt. Det har hunnit vara både vår och sommar, nu återstår bara en lång höst i Frankrike av året! Det ska förhoppningsvis bli en riktigt fantastisk resa. Lämnar Umeå om exakt två veckor (26:e september) och Stockholm dagen därpå.

För er som känner mig vet att jag inte rest mycket utanför landets gränser, ännu mindre ensam. Det kommer därför bli en stor pärs för mig att landa på Frankrikes näst största flygplats (om man nu kan lita på Wikipedia). Som tur är kommer det stå en sur liten taxichaufför där med en stor skylt där det står"Jessica Wikström". Förhoppningsvis ska jag sedan ta mig med livet i behåll till lägenheten jag ska bo i. (Är det bara jag som tror att fransmän inte kan köra bil?!). Sedan börjar äventyret! Jag förväntar mig att vara vilse ca 89% av tiden, men det ska nog gå bra!

Dagens franska fras:
Je suis perdu, aidez-moi s'il vous plaît - Jag är vilse, snälla hjälp mig.

Så här ser skolan ut som jag ska plugga på:



Källa: spin.se

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

HURRA! Jag har väntat på att du ska börja blogga igen, jag ska följa dig frenetiskt! Och hej, hur har du fått tag i lägenhet? Finns det bilder? Åhå, tur att du mellanlandar här så jag hinner surra lite med dig innan du åker darla!

2009-09-21 @ 16:20:43
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0