Shopping i Nice är inte lika lätt som det låter!

Dagarna rullar på, nu varit här i många dagar (hade tänkt att räkna men det kändes överkurs) Allt går bra, inget att klaga på, förutom en eventuell kackerlacka i köket i eftermiddags. Var nog mest troligt bara något slags kryp som kommit in genom balkongdörren, men döden dö fick den!
Igår var jag på stan med Malin. Hade egentligen tänkt att köpa linnen/t-shirtar (har exakt 8 att använda) men så blev det självklart inte. Hade även en tanke på att köpa ett par skor, typ ankelhöjd nu till hösten. Men det fanns självklart inga, utan bara en hel drös med tantskor! Vi ställde oss mången gång frågan, vart köper Nicebor sina kläder egentligen? Sedan kollar vi oss runt och konstaterar att de har fruktansvärt dålig klädsmak. Polotröjor verkar vara det enda de gillar för tillfället. I alla färger, nyanser och material. Till förbannelse! Så nej, jag får fortsätta tvätta, tvätta och tävtta.
Istället så införskaffades kanske tidernas snyggate jacka! Liksom, tänk er den där långa kofta jag har från Monki, som är sån där färg som vissa kallar rosa, andra lila men egentligen heter fuchia? En sån jacka har det blivit ! Kanske lite dyr, men den var väldigt stilren trots färgen. Sen är jag heller inte sen med att använda starka färger, så den kommer jag nog bo i! Dock inte spec fodrad, men om man ska vara fin får man lida pin!? (Läs frysa).
Malin har dessutom dåligt inflytande på mig. Hennes svaghet är nämligen smycken i alla dess former och färger. Det har lett till att jag även fastnat vid en och en annan vägg fylld med smycken. Har därför blivit tre örhängen och ett armband under vistelsen hittils. Med tanke på att det är smyckesinköp för ett helt decenium för mig känns det som att det är dags att ta av sig spenderarbyxorna omgående!

Här kommer lite blandade bilder för den som saknade det:

Jag, Malin och Elisabet åkte trammisen till slutstationen för att se en annan del av Nice. Vi hittade lite utsikt:

Men det var mestadels hundbajs över allt, fast det är det där jag bor med förståss.
Sedan åkte vi trammis tillbaka och hamnade på den här mysiga och döda gatan:

Dock var det en återvändsgränd, så vi fick krånga oss tillbaka för att sedan gå upp för milljoner trappsteg för att ta lite utsiktsbilder:


Kommentarer
Postat av: Sofia

vilken utsikt! den kan man inte klaga på! och ni ser ju ut att ha varmt och skönt! härligt..



hmm, har de inga vanliga affärer, typ zara, mango, HM? när jag och mamma var i Rom i våras tyckte vi oxå att det var svårt med klädshopping. OM man nu inte skulle råka ha någon förmögenhet på banken, för dyra kläder fanns det gott om... gissar att det är lite så i Frankrike oxå?



Kul att höra från dig! fortsätt uppdatera! kram kram

2009-10-20 @ 19:06:23
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: Ivarsson

Instämmer med Lotta, vilken grym utsikt! Du verkar ha det gejt där borta (förutom minuset på klädfronten då, jag som ändå trodde att franrike var the fahsiööönpläjs to be). Hur går det med salsan? Du måste uppdatera oss på lite dansmoves! Kul med bilder, keep em comin! Puss påre

2009-10-21 @ 07:55:12
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Fröken Norrlandsleksing

Hallå hallå! Behöver mer uppdateringar!

2009-11-22 @ 03:32:33
URL: http://leksingen.blogg.se/
Postat av: Ivis

Dags att uppdateraaaaa! NUUU!

2009-11-24 @ 15:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0