Salsa!

Alla mina dagar här i Nice är rätt lika, kliver upp vid sju, duschar, äter frukost går till skolan, kommer hem gör lunch och går sedan ner på stranden eller något annat roligt. I helgen har jag testat på utelivet här i Nice. I fredags mötte jag upp Elisabet för att dela på en äcklig flaska bubbel som endast kostade 1.09 euro (ca 11 kr). Den slank ner, sen försvann bubblorna så vi hälde ut det! Sånt man kan göra när man köper sjukt billigt vin! Sen bar det av till King's bar för ännu mer vin och sedan Pompeji. Kvällen var riktigt trevlig då jag lärde mig en hel del fula ord på franska som jag ska använda nästa gång jag blir arg.

Igår däremot då blev det först lite meninglös shopping, köpte en ny väska då den jag tagit med mig gått sönder. Modet i Frankrike är inte vad jag hoppats på. Sedan efter en behövlig powernap bar det av till Le Salsas, som på tisdagar och lördagar är en salsabar! Det var helt fantastiskt roligt med salsa, trots mina VÄLDIGT svenska höfter! Det var även väldigt billigt i baren, 3 euro för ett glas vin eller 3.5 för en Sex och the beach, även en stor öl för 3 euro för er som tycker om det. Planen är därför att varje tisdag och lördag gå dit så kanske vi kan lite mer än grundstegen iaf. Där imellan blir det stenhård träning med hjälp utav Youtube!

Bjuder på lite bilder som spanjoren tog. Finns även video som jag håller för mig själv!



Så här ser vi ut i pausen, efter åt dansar jag med världens kortaste 50åriga gubbe, men det var trevligt, nu sitter rumba steget perfekt!



Så här ser det ut då jag och Malin disskuterar vem som har stelast höfter. I bakgrunden ser man Natalie och Gustav i extrem koncentration!

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter fantastiskt roligt det du! :) Salsa verkar ju faktiskt sjukt roligt!

2009-10-11 @ 23:52:28
URL: http://leksingen.blogg.se/
Postat av: Ivarsson

Jag gillar salsahöfter om de sitter på dig! Och jag gillar uppdateringar av bloggen ännu mer, keep them comin!

2009-10-12 @ 13:40:20
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0