Nietzchesstig

Igår var vi på utflykt igen. Vi tog oss till Eze för att följa Frederic Nietzsches färd från Eze till Eze-Bord du Mer. Det var en lång promenad i nerförsbacke, helt enkelt. Efter ett tag kunde jag få mina ben att skaka värre än på en person med grav parkinson, rätt läskigt det. Det togs även en hel drös med försök till fina bilder på naturen. Lyckades väl sådär, men några guldkorn blev det.


Stigen kanas av branta berg på båda sidor och är helt utan räcken, vilket gör att den inte är optimal för barn med spring i ben. Tack och lov gick det bra för oss!



Vi fick skåda en rätt mysig solnedgång. Långt där borta i bakgrunden ser ni Saint-Jean-Cap-Ferrat



Löven är sådär mysigt höströda, trots att det är slutet på november.



Havet låg stilla, stilla.



Ovanstående är orsaken till min avsaknad utav julkänsla. Och även mitt nya skrivbordsunderlägg.


Såhär rofylld blir jag efter en heldag i ute i naturen!

Kommentarer
Postat av: Sofia M

åh, vad fint!! ser fantastiskt ut :D

2009-11-30 @ 17:55:27
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: Ivarsson

Frankrikeeeeee ser helt fantastiskt ut. Du ser helt fantastisk ut. Fantastiska du gör frankrike helt fantastiskt. Jag tycker du kan komma hem snart, så jag får krama på dig! PUSS



Ps. Jag diggar bilden med de röda löven, tjusigt!

2009-12-01 @ 08:14:32
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0