Spark mig i baken, någon snälla!

Ungefär lika fort som jag startade den här bloggen så tappade jag taggen. Just typiskt mig. Jag som helt ärligt trodde att en blogg skulle bli botemedlet på alla mina tråkiga bortförklaringar varför det inte passar sig just idag med att lösa alla världens problem. Skäms Jessica!

Jag har åtminstone löst några vardagsproblem som ger mig mer tid att fokusera på annat. Till exempel så har jag både jobb och boende till och med hösten, vilket gör att jag slipper ägna en massa tid åt lägenhets- och jobbsökande. Rätt underbart att ha en stabil grund att luta sig tillbaka på.

Det är 22 dagar kvar till sista ansökningsdag inför universitet och högskola. Jag funderar kring globala studier, internationella relationer/konflikter, statsvetenskap, historia, ekonomihistoria mänskliga rättigheter och franska. Det enda jag vet är att jag hemskt gärna vill bo i Göteborg till hösten. Den stora frågan är egentligen program eller kurs? Ska jag kasta mig in i universitetsvärlden utan att veta om det är något för mig, något jag ens klarar av? Ibland blir jag så less på mig själv, att jag alltid ska komma anledningar till varför jag ska vara kvar i min tråkiga, men väldigt trygga, värld. Nej, det är dags för mig att ännu en gång sparka mig själv i baken och ta en risk.

Kommentarer
Postat av: Sofia

här får du en stooor (men lätt) spark i baken!! du funderar ju iaf, tillskillnad från mig... jag har varken planer på att plugga snart eller att rädda världen... jag bryr mig inte om nåt!! :P du klarar det :)

2009-03-26 @ 22:03:24
URL: http://mynameissophia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0