Jag vill göra skillnad, vill du?

Det finns en par saker här i livet jag vill testa på, försöka hinna med och som jag hoppas att jag kommer få uppleva. Göra skillnad är mitt livs röda tråd, åtminstone då jag funderar kring vem jag är och vem jag vill bli. Problemet är för mig, som för så många andra, är att inte fastna i vardagen med tummet i arslet. För visst kan sängen och soffan ibland ha en alltför stor dragningskraft? Det är skrämmande lätt att fastna och helt besatt läsa en blogg, om någon annans liv och önska att man gjorde något mer vettigt men inte ha orken längre än att flytta sig till TVn och sugas in i en spännane intrig eller en färggrann reklam. Det är fantastiskt lätt att skjuta på det jobbiga och sedan trycka ner den tysta viskningen om att du vet bättre i en liten låda någonstans långt, långt bort i tankarnas värld. Jag tänker nu ta saken i egna händer, lyssna till viskningen. Bli så engagerad som jag egentligen är. Den här bloggen ska bli ett verktyg för mig att uppnå mina mål.

Hur stor skillnad kan egentligen en person göra? Ikväll börjar det, Jessica mot Världen

Kommentarer
Postat av: Sofia

wohooo, ser fram emot att se vad du kommer fram till! vad ska du göra? var ska du fara? vad ska du uträtta? ett litet förslag: gärna med mig i närheten ;D puss och kram

2009-03-12 @ 22:27:00
URL: http://mynameissophia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0