Hejdå 2009, hej 2010

Så, vilka blir årets nyårslöften? Jag gör en lista! Desto fler nyårslöften desto större chans att lyckas med något? Kanske, kanske inte!

  1. Sluta konsumera. Och då menar jag dra ner på alla onödga inköp. Endast inköp på second hand eller saker som är ekologiska eller fair trademärkta. Enstaka andra inköp godkänns också om min livskvalitet skulle förändras drastiskt utan den. Sedan är det några saker jag inte hunnit köpa 2009 som jag faktiskt behöver, ett par varma vinterskor och sula till snowboardskorna. Några skor som behöver klackas om också. Men annars ska jag köpa noll saker.
  2. Vara mer spontan, sluta planera allt i minsta detalj. 2010 ska alltså vara året då evenemanget är roligare är själva planeringen. Börjar faktiskt med en nyårsafton där jag inte ens vet vad som kommer serveras.
  3. Använda tandtråd, som alltid, vill ogärna ha dyra tandläkarkostnader.
  4. Bli vig, gå ner i spagat eller något sånt häftigt!
Återkommer med hur det går!

Kommentarer
Postat av: Ivis

Spontaninera dig ner till sthlm pronto så bjuder jag på drinkar och kärlek!

2010-01-05 @ 15:14:56
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Sofia M

jag ser fram emot att se hur det går! jag kommer att vara mäkta imponerad om du går ner i spagat nästa nyår!

2010-01-06 @ 15:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0